W obecnych, dynamicznie zmieniających się organizacjach praca etatowa, w której pracownik wykonuje wciąż te same, powtarzalne i izolowane od innych obowiązki staje się przeszłością. XXI wiek będzie czasem projektów, pracy w często interdyscyplinarnych zespołach, złożonych ze specjalistów, wnoszących swoją wiedzę i umiejętności dla osiągnięcia postawionego przed zespołem celu. Porozumienie się i korzystanie z doświadczenia i kompetencji współpracowników wymaga posiadania specyficznych zdolności związanych z umiejętnością skutecznego komunikowania się (a więc rozmawiania, a nie tylko mówienia) oraz współpracy i uzupełniania wniesionego przez członków grupy wkładu. Stąd też umiejętność współpracy jest jedną z najbardziej cenionych przez pracodawców kompetencji. Zdolnością którą nie tylko warto, ale wręcz należy rozwijać aby odnieść zawodowy sukces.
Cel szkolenia – autodiagnoza posiadanych kompetencji oraz kształtowanie umiejętności sprzyjających efektywnej współpracy w zespole
Zakres tematyczny szkolenia:
Moduł 1 - Efektywna komunikacja
- Wykorzystanie efektu pierwszego wrażenia - efekt anielski i efekt diabelski
- Komunikacja niewerbalna i emocje w komunikacji
- Umiejętność aktywnego słuchania
- Sztuka rozmowy – zadawanie pytań
- Komunikacja na 4 płaszczyznach
- Indywidualne style komunikacji
Moduł 2 – Współpraca w zespole
- Role zespołowe
- Predyspozycje i preferencje do pełnienia określonych ról zespołowych
- Podejmowanie decyzji w zespole
- Cykl Deminga jako sposób usprawniania pracy zespołu
- Udzielanie informacji zwrotnych w zespole zgodnie z modelem FUO
- Reagowanie na sytuacje konfliktowe w zespole