Osoby rozpoczynające swoją przygodę na rynku pracy nierzadko mogą pochwalić się świetnymi kompetencjami. Jednak by móc je w pełni zaprezentować pracodawcy, muszą jeszcze z powodzeniem przejść proces rekrutacyjny. Rekruterzy, odpowiedzialni za dobór pracowników, posługują się różnymi narzędziami, które z perspektywy kandydatów mogą wydawać się niezrozumiałe lub niepotrzebne. Znajomość tych narzędzi i zagłębienie się w sam proces selekcji pracowników pozwoli studentom i absolwentom lepiej przygotować się na spotkania rekrutacyjne oraz zwiększyć swoje szanse na szybkie rozpoczęcie pracy w miejscu zgodnym z wyznaczoną ścieżką kariery.
Na szkoleniu uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności związane z:
- prawidłowym odczytywaniem wymagań pracodawcy wobec kandydatów
- przygotowaniem się do spotkania rekrutacyjnego
- wykorzystaniem efektu pierwszego wrażenia (zarówno w zakresie dokumentów aplikacyjnych, jak i własnej osoby)
- sposobami przekonania do siebie rekrutera podczas rozmów indywidualnych i grupowych
Tematyka szkolenia – jak będzie przebiegał nasz warsztat?
- Między słowami – jak czytać ogłoszenia?
- Twoja przepustka na rozmowę – jak stworzyć zauważalne dokumenty aplikacyjne?
- Przekonać rekrutera od drzwi – na czym polega efekt aureoli?
- To mnie nie zaskoczy – jakie pytania najczęściej pojawiają się na spotkaniach rekrutacyjnych?
- To się może wydarzyć – na czym polega wywiad behawioralny?
- Uwaga! Badanie! – jak wypełniać testy i kwestionariusze?
- Przebić się w tłumie – jak się zachować podczas Assessment Centre?
- W nowej pracy – jak skorzystać z okresu próbnego w pracy?