Wdrażanie idei Work - Life Balance w nasze życie nie zaczyna się wcale od naszego otoczenia – od zmiany szkoły, pracy, przełożonego, znajomych itd. Zaczyna się – od zmiany naszej mentalności. Powszechne jednak przekonanie, iż wystarczy zdecydowanie oddzielić, czy wręcz odizolować od siebie świat zawodowy i prywatny, jest… mitem. Praca jest podstawową formą aktywności dorosłego człowieka, jest integralną częścią, budującą tożsamość danej osoby. Zamiast więc usztywniać się w narzuconych podziałach, lepiej zaakceptować fakt, iż nasze życie prywatne i praca są ze sobą powiązane. I znaleźć sposób, by przeplatanie się tych dwóch światów służyło naszej równowadze, naszemu szczęściu i – rozwojowi.
We współczesnej rzeczywistości czas stał się jednym z najcenniejszych zasobów, którym warto gospodarować mądrze i z uwzględnieniem najistotniejszych celów – zarówno tych przynależnych do własnego stanowiska pracy, jak i związanych z długofalową strategią całej organizacji. Wyznaczanie priorytetów, planowanie, określanie kluczowych zadań i ich umiejscowienie w czasie stało się umiejętnością, której opanowanie jest krytyczne dla efektywności każdego pracownika.
Cel ogólny szkolenia: rozwijanie kompetencji uczestników w zakresie utrzymywania życiowej równowagi, elastycznego łączenia życia zawodowego i prywatnego z uwzględnieniem osobistych celów, potrzeb i priorytetów
Zakres tematyczny szkolenia:
- Koło czasu i koło priorytetów
- Proaktywność – czyli wpływanie na rzeczywistość
- Asertywność jako sposób obrony swoich granic i wyrażania uczuć
- Zwiększanie kontroli nad sobą i osobistej efektywności w obliczu zmian i wyzwań
- Autodiagnoza zarządzania czasem
- Metody ustalania priorytetów – matryca Eisenhowera, zasada Pareto
- Przeszkody w efektywnym zarządzaniu czasem – pożeracze czasu, odwlekanie wykonania zadań, nieefektywne planowanie
- Metody organizacji czasu – Getting Things Done, Metoda ALPEN, reguła 60/40, krzywa dobowej wydajności
- Zadania a projekty
- Budowanie motywacji – wyznaczanie celów SMART, checklisty