Efektywne planowanie ścieżki kariery wymaga uwzględnienia wielu czynników: własnych zainteresowań, wykształcenia, doświadczenia, ale też – marzeń, potencjału i chęci dalszego rozwoju. Na dzisiejszym, szybko zmieniającym się rynku pracy, najważniejsza jest postawa przedsiębiorcza, która nie oznacza jedynie dążenia do zakładania własnej firmy. Postawa przedsiębiorcza charakteryzuje człowieka, który zna siebie i swoje możliwości, który potrafi wyznaczyć sobie cele zgodne z jego osobistymi dążeniami, ale też – zgodne z rzeczywistością. Spotkanie z doradcą zawodowym może być jednym z milowych kroków na drodze poznania siebie w kontekście kariery zawodowej.
W ramach usługi doradczej prowadzone są następujące działania:
Spotkanie 1:
- rozmowa doradcza – spotkanie z psychologami/ doradcami zawodowymi, w czasie którego ustalone zostają pola kompetencji, związanych z pracą zawodową, obszary do pracy, zainteresowania i preferencje, oraz potencjalne ścieżki rozwoju zawodowego i dalszego kształcenia. Rozmowa prowadzona jest w oparciu o wywiad behawioralny oraz Teorię Konstruktów Personalnych Kelly’ego. Wywiad skonstruowany jest tak, aby Klient miał możliwość określenia jaki sposób spostrzega zawody, jak je różnicuje, jakimi kategoriami się posługuje, kiedy myśli o pracy zawodowej. Rozmowa trwa około 1 godziny.
- wypełnianie testów psychologicznych – narzędzia używane podczas doradztwa zawodowego, są profesjonalnymi, wystandaryzowanymi kwestionariuszami stworzonymi na potrzeby diagnozy potencjału, obszarów preferencji oraz zainteresowań. Są one dostępne wyłącznie dla psychologów i doradców zawodowych (dystrybuowane przez Pracownię Testów Psychologicznych).
Spotkanie 1 trwa od 1,5 – 2 godzin.
Utworzenie diagnozy – jest ona sporządzona w formie pisemnej i zawiera: opis zainteresowań i preferencji, opis mocnych stron oraz obszarów do pracy (wraz ze wskazówkami dotyczącymi ich rozwoju) oraz rekomendacje zawodowe i (jeśli jest taka potrzeba) edukacyjne.
Spotkanie 2:
- negocjacja diagnozy – w tym celu odbywa się kolejne spotkanie, na którym następuje przekazanie Klientowi diagnozy, oraz omówienie wniosków i sugestii doradców. Podczas spotkania stworzona zostaje przestrzeń na zadawanie pytań, uściślanie informacji, udzielenie dotykowych wskazówek. Spotkanie trwa około 40 minut.
Dodatkowo, dla osób, które zamierzają w najbliższym czasie zmienić pracę lub poszukują zajęcia dla siebie polecamy również inne usługi – coaching zachowania podczas rozmowy kwalifikacyjnej oraz pomoc/ przygotowanie dokumentów aplikacyjnych.